8 правил для батьків,
які мотивують дитину до навчання
Всі батьки мріють про високу успішність своїх дітей у школі, але часто,
якщо діти не виправдовують очікувань, батьки вдаються до радикальних заходів,
таких як загрози, шантаж і покарання. Правда в тому, що ці методи не довго
будуть працювати і набагато ефективніше спробувати захопити дитину тим чи
іншим предметом, давши можливість вчитися добровільно, а не під тиском.
Звичайно, це вимагатиме сил і часу, але результат того вартий.
1. Відповідайте на всі питання дитини.
Навіть якщо ви дуже зайняті, знайдіть час на те, щоб дати розгорнуту
відповідь на кожне дитяче «чому?». Тільки так ви дасте зрозуміти дитині, що
пізнання нового – це захоплюючий і цікавий процес.
2. Підтримуйте всі захоплення дитини
Заохочуйте будь-яке нове захоплення дитини. Наприклад, якщо дитина
захоплюється музикою — запишіть її в музичну школу, а якщо сподобалась хімія
— подаруйте йому відповідну енциклопедію. Спробуйте відвідати разом з
дитиною дитячі лекції або виставки по темі, яка її зацікавила, а потім обговоріть
враження.
3. Купуйте дитині книжки про великих, відомих людей
Купуйте дитині біографії відомих людей, що домоглися великих висот в
області, яка цікавить вашу дитину. Обговоріть, як герой домігся своєї мети і які
поради з книги стануть у пригоді дитині.
4. Допоможіть дитині знайти правильне оточення
Пам’ятайте, що основний вплив на дитину надає оточення. Запишіть дитину в
цікаві секції, де він знайде друзів, які захоплені тим же, чим і він. Так дитина буде
оточена однодумцями і захоче бути не гірше за них.
5. Познайомтеся з однокласниками дитини
З`ясуйте, що з себе представляють однокласники вашої дитини. Хто з них
вважається лідером? Як вони ставляться до відмінників? Оточення дитини має
мотивувати її до нових висот, а не навпаки.
6. Не сваріть дитину за низькі оцінки
Контролюйте свій гнів, коли дитина приносити низькі оцінки. Поцікавтеся, що
завадило їй отримати гарну оцінку. Не порівнюйте дитину з однокласниками або
знайомими. Будьте завжди на її боці і постарайтеся допомогти налагодити
успішність.
7. Не перевантажуйте дитину
Слідкуйте за тим, щоб навантаження дитини були розумними і не виходили за
межі її можливостей. Якщо дитина буде перевтомлюватися, це призведе до стресу
і відсутності сил.
8. Не судіть про дитину за її оцінками
Пам’ ятайте, що багато великих геніїв погано вчилися у школі, але це не
завадило їм стати розумними та успішними. Пам’ятайте, що оцінки не завжди є
показником інтелекту і здібностей дитини.
При підготовці матеріалів використані інтернет-ресурси.
Двадцять порад батькам про те, як виховати успішних дітей
1. Читайте дитині, читайте з дитиною, слухайте, коли вона читає. Хай вона бачить, що ви читаєте.
2. Навчіть дітей бути незалежними, не робіть все за них. Знайдіть інформацію про те, яких навичок потрібно очікувати від дитини певного віку. (Наприклад, коли вона має вміти зав’язувати шнурки).
3. Нещодавні дослідження (опубліковані виданням Business Insider) свідчать, що найуспішнішими стають люди, яких у дитинстві батьки привчили робити щоденні домашні справи, в яких був розклад. Тож давайте дітям роботу по дому.
4. Встановіть правила і будьте послідовними, дотримуйтесь правил і розпорядку дня для дитини.
5. Будьте авторитетними, а не авторитарними. Не кричіть на дітей, не будьте жорсткими.
6. Слухайте дітей, відкладіть геть свої телефони. Вчіться спілкуватися наживо.
7. Інколи батьки кажуть: “Я говорю зі своєю дитиною”. Але вони говорять до неї, а не з нею. Якщо ви маєте спільну розмову, тоді навчаєте дитину, як спілкуватися із суспільством.
8. Ми говоримо, що діти мають свободу вибору, але вони не народжуються зі здатністю робити хороший вибір. Тому наша відповідальність – навчити цього. Це не означає відкривати шафу і казати: обирай, що одягнути. Адже дитина може взимку обрати футболку. Дайте натомість вибрати серед трьох речей, які підходять до погоди і місця, в яке йде дитина.
9. Якщо дитина не хоче робити вибір, або їй не подобається те, що їй запропонували, ваше завдання – навчити її контролювати емоції. Діти мають розуміти, що емоції, які вони відчувають, – справжні. Ми маємо навчити їх називати “злість”, “радість”, “щастя”, контролювати і розпізнавати в інших. А також розуміти, що вони справжні для іншої людини.
10. Сфокусуйтеся на процесі, а не результаті. Діти потребують простору для помилок, бо навчаються. Вони мають навчитися виправляти помилки й бути відповідальними за свій вибір.
11. Двомовність або знання багатьох мов допоможе дитині в майбутньому, бо їй доведеться працювати з людьми, які не знають її рідної мови.
Лінгвістичні навички включають у себе щось більше, ніж просто володіння мовою. Вивчаючи мову, ви вивчаєте також, ким є люди, які нею говорять, їхню культуру.
12. Не вимагайте від дітей говорити іноземною мовою після першого заняття. Для вільного соціального спілкування потрібно 2-3 роки, а вільне володіння академічною мовою потребує до семи років вивчення. Усе приходить з часом.
13. Заняття музикою допомагає розвивати слухову пам’ять, а отже – полегшує вивчення мов.
14. Не знаю, чому “нудно” стало поганим словом. Нудьгувати – добре, це дає час подумати.
15. Коли діти роблять щось добре – хваліть їх, але не так, щоб вони вважали себе королями та принцесами. Так у них розвинеться здорова самооцінка, і вони знатимуть, коли похвала заслужена, а коли – недоречна.
16. Допомагайте дітям формувати образ здорової людини. Зараз дівчатка думають, що повинні мати ідеальну шкіру, пишні губи, бути дуже худими. Пам’ятайте, що стандарти краси постійно змінюються.
17. Коли ви нарікаєте на школу чи вчителя – знайте, що це вплине на здатність школи навчати вашу дитину.
18. Не забувайте приділяти час собі, щоб дитина бачила, що ви особистість. Не робіть її найважливішою у своєму житті так, щоб у вас не було стосунків з іншими людьми – це вплине на її власну здатність будувати стосунки.
19. Розвивайте в дитині сильне відчуття родини. Запровадьте сімейні ритуали, які робитимете разом. У вас має бути спільний сімейний час – наприклад, обід.
20. Допомагайте дітям зрозуміти їхнє місце у світі – діліться з ними мовою вашої родини, розповідайте родинну історію чи спогади.
Надія Швадчак, “Нова українська школа”
Немає коментарів:
Дописати коментар